Vierailin kolmessa eri myymälässä tutkimassa millainen layout niissä on. Myymälät ovat Tiger, Marimekko, Lindex.
Pakotettu polku
Tigerin layout on pakotettu polku, joka ohjaa asikkaan tiettyä reittiä pitkin myymälän läpi. Tällä layoutilla saavutetaan tasainen ja tehokas asiakasvirta. Tällä tavalla asiakas on alttiina kaikille tuotteille.
Botique myymälän asettelu
Marimekko |
Usein erikoistunut tietyn tyyppisten tai merkkisten tuotteiden myyntiin. Kaupassa on eri alueita eri tuotteille. Korkeat myymälä kalusteet ovat keskellä tilaa ja matalammalla näin kaikki tuotteet ovat helposti nähtävillä muutamalla silmäyksellä.
Vapaa sijoittelu
Lindex |
Asettelu on suurimmaksi osaksi vapaata ja hyllyt laitetaan aihepiirin tai teeman mukaan. Sijoittelun tarkoituksena on saada asikkaat kulkemaan mahdollisimman monessa paikassa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti