keskiviikko 27. maaliskuuta 2019

Moodboard

Kun asiakastyötä aletaan suunnitellaan on tärkeää määritellä kohderyhmä ja siihen käytetään moodboardia. Moodboard on ikäänkuin idea leikekirja halutusta aiheesta. Siihen kerätään inspiroivia kuvia ja kartoitetaan asiakastöihin minkätyyppisistä ryhmistä on kysymys. Tällä kertaa kohderyhmää määriteltiin näin:

  • POP-taide
  • Valkoiset maalaisromantiikan ystävät
  • Industrialismin ystävät (teollistuminen)
  • Skandinaavinen minimalismi
  • USA itärannikon tyyli

Pop-taide ankoilla


Kohderyhmän määrittely asiakastyöhön

  • Ketkä olisivat potentiialisia kohderyhmiä ja mitkä ovat heidän tarpeensa. 
  • Mitä ja millä keinoin halutaan viestiä.
  • Kenelle viesti on suunnattu ja kenen haluttaisiin olevan vastaanottajana.

Leikkaa, liimaa, revi, askartele

Yllä olevista kohderyhmistä tein moodboardit eli etsin lehdistä aiheeseen sopivia kuvia ja tein kuvista asetelmat sekä lisäsin kuvien tunnelmaan ja väreihin sopivia esineitä. Tein niistä asetelmia ja kuvasin ne. Kuvaamisen jälkeen kuvat liimattiin paperille jotta eri aiheiden kuvat säilyvät samassa paikassa.

Valkoisen maalaisromantiikan ystävät






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Portfolio

Tähän Portfolioon on koottu työnäytteitä visualistiopintojeni ajalta.  Olen kertonut vähän valokuvauksesta, grafiikasta ja myymäläpr...